top of page
photo_2025-05-27_15-18-48.jpg

Når gratis råd bliver dyre

I lyset af Danmarks Radios udsendelse af programmet Kontant den 29. maj 2025, der nævner My Data flere gange, finder vi det afgørende at korrigere en række væsentlige unøjagtigheder og give offentligheden det faktuelle grundlag, som ikke blev reflekteret i programmets fremstilling.

Til vores kunder: En vigtig opklaring i forbindelse med DR’s program “Kontant”

​Et forsimplet narrativ med alvorlige mangler
Programmet skaber efter vores vurdering et forvrænget billede af både vores kunders oplevelser og vores forretningspraksis. Flere af de medvirkende havde allerede fået deres abonnementer annulleret længe før DR tog kontakt til os – en oplysning, der helt blev udeladt af udsendelsen. Ligeledes præsenteres udvalgte citater og subjektive fortolkninger uden den nødvendige kontekst eller dokumentation. Denne form for journalistisk metode skaber ikke oplysning – den skaber mistillid.

​

Om samarbejdet med Dansk IT Sikkerhed
Samarbejdet med Dansk IT Sikkerhed ophørte allerede i slutningen af 2024. Vores rolle har været at levere software og teknisk support til de slutkunder, som har indgået aftaler gennem vores partnere. Som konsekvens har vi siden skærpet vores krav til samarbejdspartnere betydeligt og implementeret nye standarder for salgsdialoger, transparens og etik.

​

Et unikt produkt – en reel værdi
Vi tilbyder ubegrænset fjernsupport og teknisk assistance alle hverdage kl. 8–16 – en service, der i praksis svarer til at have adgang til en dedikeret IT-specialist. At sammenligne dette med gratis antivirusprogrammer eller lavprisprodukter til 300 kr. om året, som sket i udsendelsen, er direkte vildledende og underminerer værdien af ægte, menneskelig support og datasikkerhed i praksis.

​

Vi er til for vores kunder – og vi lytter
Titusindvis af danskere og små virksomheder benytter dagligt My Data til konkret hjælp, datasikring, rådgivning og teknisk vejledning. Vores mission er ikke at sælge software – det er at skabe digital tryghed. Den tillid forpligter. Vi opfordrer alle kunder, som måtte have spørgsmål eller ønsker til deres aftaler, til at kontakte os direkte – som det altid har været vores politik.

​

Vi tager fuldt ansvar
Vi er oprigtigt kede af, hvis nogle kunder har oplevet uønsket pres eller misvisende oplysninger i forbindelse med telefoniske henvendelser fra vores tætte samarbejdspartnere. Uanset om disse samtaler er foretaget af tredjepart, påtager vi os det fulde ansvar for den samlede kundeoplevelse, når vores produkt er slutleverancen. Vi tager skarp afstand fra enhver form for uetisk salgsadfærd og har intensiveret vores kontrolmekanismer og træningsindsats markant.

​

Tak for jeres fortsatte tillid
Cybersikkerhed er et komplekst og følsomt område, og vi anerkender behovet for ansvarlig oplysning. Vi ønsker derfor at bidrage til en mere balanceret offentlig samtale, hvor fakta, ekspertise og fairness danner grundlaget – ikke dramatiserede klip og skævvredne fortællinger.

​

Vi takker de mange loyale kunder og samarbejdspartnere, som har vist os tillid og delt deres erfaringer.

 

Det er på deres vegne, vi fortsætter vores arbejde: At levere gennemsigtig, fagligt funderet og værdiskabende digital sikkerhed – hver eneste dag.

​

Med venlig hilsen,
My Data ApS

Kontakt vores team direkte her, hvis du stadig har spørgsmål!

Telefon

60 20 2000

Email

Tak for din besked, vi vender tilbage så hurtigt vi kan.

bottom of page